17–19 Sept 2018

Fakultät für Maschinenwesen der Technischen Universität München

Boltzmannstraße 15 85748 Garching b. München
Poster P1 Instrumentation and methods Poster session 1

Dirk Wallacher (Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie)

Description

The sample environment activities play an increasing role in the BESSY II user service. The sample environment group, originally based at the BER II neutron source, is now fully established at BESSY II. It provides and supports various sample environment equipment for experiments at the source. In addition, it supports beamline scientists and synchrotron users in the design, construction, commissioning, and improvement of sample environments, especially in the field temperature, pressure, and electro-magnetic-field regulation methods.
We present some highlights of recent sample environment developments at HZB, i.e. for in-situ gas adsorption studies combined with SAXS, XRD and EXAFS, for future XES investigations at cryogenic temperatures, as well as dedicated sample holders for improved macromolecular crystallography, and specialized fluid cells for UHV-beamlines.

Primary authors

Co-authors

Dr Christian Feiler (Helmholtz-Zentrum Berlin) Dr Daniel M. Többens (Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie) Dr Armin Hoell (HZB) Dr Raul Garcia-Diez (Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie GmbH (HZB)) Dr Sergey Peredkov (MPI for Chemical Energy Conversion)

Presentation materials

There are no materials yet.