Warning: We observe an increase of emails from fake travel portals like . "travelhosting.co.uk". We never send links to such portals so be vigilant!

14–17 Mar 2022
Europe/Berlin timezone

Mechanically plastic molecular crystals for shapeable optic waveguide

VC Room link
/redirectVC/3050
16 Mar 2022, 16:45
2h
Young Crystallographers Lightning Talks(+poster) Young crystallographers Lightning Talks Postersession

Speaker

Mr Torvid Feiler (Bundesanstalt für Materialforschung und -prüfung (BAM))

Description

Molecular crystals are usually brittle. This fragility poses challenges for their application. Recently, mechanical flexibility in crystalline materials has been discovered. These materials can be divided into being plastically (irreversibly) or elastically (reversibly) bendable. Here we report 4-bromo-6-[(6-chloropyridin-2-ylimino)methyl]phenol (CPMBP) as a plastically bendable crystal and promising candidate for future waveguide technologies.

Primary author

Mr Torvid Feiler (Bundesanstalt für Materialforschung und -prüfung (BAM))

Co-authors

Dr Biswajit Bhattacharya (Bundesanstalt für Materialforschung und -prüfung (BAM)) Dr Adam Michalchuk (Bundesanstalt für Materialforschung und -prüfung (BAM)) Mr Seon-Young Rhim (Humboldt-Universität zu Berlin) Mr Vincent Schröder (Humboldt-Universität zu Berlin, Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie GmbH) Prof. Emil List-Kratochvil (Humboldt-Universität zu Berlin, Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie GmbH) Dr Franziska Emmerling (Bundesanstalt für Materialforschung und -prüfung (BAM))